KLİNİK PSİKOLOG DR. FERHAT YARAR

• klinik_psikolog_dr_ferhat_yarar_bigUnvan: Klinik Psikolog (PhD)
  • Eğitim: Orta Doğu Teknik Üniversitesi – ODTÜ (Lisans – Yüksek Lisans – Doktora)
  • Uzmanlık Alanı: Bireysel (Yetişkin) Terapi
  • Terapi Eğitimi/Yaklaşımı: İnsancıl Danışan Merkezli Eklektik Yaklaşım, Bilişsel-Davranışçı Terapi, Şema Terapi
  • Çalışma Günleri: Çarşamba, Cuma ve Cumartesi
  • Bulunduğu Şube: Bağdat Caddesi (Kadıköy), Nişantaşı
  • Çalışma Alanlarından Bazıları: Duygudurum Bozuklukları, Kişilik Bozuklukları, Uyum Bozuklukları, Kayıp ve Yas, Kaygı Bozuklukları

Yrd. Doç. Dr. Ferhat Yarar lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Psikoloji Bölümü’nde tamamlamıştır. Klinik Psikoloji Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini de aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı’ndan almıştır. Yüksek lisans çalışmalarını Prof.Dr. Nuray Karancı danışmanlığında travmatik strese ilişkin bilişsel kişilerarası farklılıklar üzerine tamamlamış; doktora sürecinde ise Doç.Dr. Özlem Bozo danışmanlığında pozitif klinik psikoloji alanında çalışmalar yürütmüştür.

Klinik psikolog olarak, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Psikolojik Gelişim ve Danışma Merkezi’nde, Dışkapı Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Ruh Sağlığı Polikliniği’nde, Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yetişkin Psikiyatri Kliniği’nde, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Ruh Sağlığı Bölümü ve Yetişkin Ruh Sağlığı Bölümü’nde klinik uygulamalar yürütmüştür. Doktora çalışmaları boyunca, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ayna Klinik Psikoloji Destek Ünitesi’nde süpervizyon altında yetişkin psikoterapisi çalışmalarını yürütmüştür.

Halen İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Başkanı olarak görev yapan Yrd. Doç. Dr. Ferhat Yarar, aynı zamanda ODTÜ Psikoloji Bölümü’nde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak ders vermektedir.

Korto Psikoloji Şaşkınbakkal ve Nişantaşı şubelerinde yetişkin danışanlara bireysel psikoterapi ve psikolojik değerlendirme kapsamlı ruh sağlığı hizmeti sunmaktadır. Anadili Türkçe olan danışanların yanı sıra, anadili veya ikinci dili İngilizce olan danışanlara da hizmet sunmaktadır.

Çalışma Alanı