uzman psikolog sevin ayan saatcioglu psikosomatik
  • Unvan: Uzman Psikolog
  • Eğitim: İstanbul Üniversitesi (Lisans, Yüksek Lisans)
  • Uzmanlık Alanı: Bireysel (Yetişkin) Terapi
  • Terapi Eğitimleri: Psikanalitik Psikoterapi, Psikodinamik Psikoterapi, Varoluşçu Psikoterapiler, Çift ve Aile Terapisi
  • Çalışma Günleri: Pazartesi, Cuma
  • Bulunduğu Şube: Bağdat Caddesi (Göztepe)
  • Çalışma Alanları: Psikosomatik Rahatsızlıklar (kanser, bedensel ağrılar -fibromiyalji, migren gibi-, deri hastalıkları, epilepsi vb.), Somatizasyon (fiziksel kökenleri saptanamamış bedensel yakınmalar), Kronik Hastalıklarla Başa Çıkma, Varoluşsal Meseleler (hayatın anlamı, varoluşsal kaygılar, umutsuzluk, ölüm gibi meseleler), Duygudurum Problemleri, Kişilik Sorunları, Değersizlik ve Yetersizlik Hisleri, Öfke, Kişilerarası İlişki Problemleri, Travmalar, Depresyon, Anksiyete, Kayıp, Yas.

Uzman Psikolog Şevin Ayan Saatçıoğlu, 2013 yılında İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nü bitirmiştir.  Ardından 2014 yılında başladığı İstanbul Üniversitesi Uygulamalı (Klinik) Psikoloji Yüksek Lisans’ını tamamlamıştır. Uzmanlık tez çalışmasını kronik ve dirençli ağrılar ve ruhsal problemler arasındaki ilişki üzerine yapmıştır.

Uzmanlık eğitimi ile eş zamanlı olarak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroloji ve Beyin Cerrahisi Bölümlerinde ağrı, MS, epilepsi ve tümörü olan kişilerle süpervizyon eşliğinde psikoterapi yapmıştır. Bu kişilerle akademik çalışmalar yürütmüş ve yurt içi ve yurt dışında kongrelerde bildirileri yer almıştır.

Yüksek Lisans eğitimi öncesinde Entegratif Aile ve Çift Terapileri Teorik ve Pratik Eğitimi (1 yıl) almıştır. Yüksek Lisans sırasında ise Temel Varoluşçu Analiz Eğitimi’ni (2 yıl) ve ardından Varoluşçu Psikoterapiler İleri Aşamalar Eğitimi’ni (1 yıl) tamamlamıştır. Eş zamanlı olarak projektif (Rorschach ve TAT testleri) ve nöropsikolojik test (yetişkin ve çocuk) eğitimlerini almıştır. Ardından Psikodinamik Terapiler Teori ve Uygulamalar Eğitimi’ni tamamlamıştır. Aynı zamanda, deneyimsel çalışmaları içeren Mindfulness ile Stres Azaltımı ve Sanat Psikoterapilerine Giriş Eğitimi almıştır.

Şevin Ayan Saatçıoğlu, Korto Psikoloji Bağdat Caddesi (Göztepe) şubesinde yetişkinlerle çalışmaktadır. Çalışma alanları içinde psikosomatik hastalıklar (kanser, ağrılar -fibromiyalji, migren gibi-, deri hastalıkları, epilepsi vb.), somatizasyon (fiziksel kökenleri saptanamamış bedensel yakınmalar), kronik hastalıklarla başa çıkma, varoluşsal meseleler (hayatın anlamı, varoluşsal kaygılar, umutsuzluk, ölüm gibi meseleler), duygudurum problemleri, kişilik sorunları, değersizlik ve yetersizlik hisleri, öfke, kişilerarası ilişki problemleri, travmalar, depresyon, anksiyete, kayıp, yas gibi konular bulunmaktadır. Çalışmalarında ağırlıklı olarak psikodinamik/psikanalitik psikoterapi ve varoluşçu psikoterapi yönelimi ile çalışmaktadır.