• klinik psikolog dr pinar kaya kurtmanUnvan: Klinik Psikolog (PhD)
  • Eğitim: Orta Doğu Teknik Üniversitesi – ODTÜ (Lisans – Yüksek Lisans – Doktora)
  • Uzmanlık Alanı: Bireysel (Yetişkin) Terapi
  • Terapi Eğitimi/Yaklaşımı: Psikodinamik Yaklaşım, Bilişsel-Davranışçı Terapi
  • Çalışma Günleri: Perşembe ve Cuma
  • Bulunduğu Şube: Nişantaşı
  • Çalışma Alanlarından Bazıları: İlişki problemleri, kişilik bozuklukları, depresyon, mutsuzluk, kaygı, panik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk (OKB), sosyal kaygı, psikosomatik bozukluklar (nedeni psikolojik olan bedensel ağrılar), yapıcı duygu ifadesi, etkili iletişim, özgüven problemi, ergenlik problemleri, travmalar, cinsel problemler.

Klinik Psikolog Dr. Pınar Kaya Kurtman lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Psikoloji Bölümü’nde tamamlamıştır. Sonrasında, yine ODTÜ’de Klinik Psikoloji Bütünleşik Doktora Programı’nı tamamlayarak doktor ünvanını almıştır. Doktora tezinde migren hastalarının olumsuz duygu ifadelerinin yaşamlarına ve romantik ilişkilerine etkisi üzerine çalışmış, duygu ifadesi grup terapisi uygulamasıyla migren hastalarının yaşam kalitelerinin arttırılmasını amaçlamıştır.

Hacettepe Üniversite Hastanesi Çocuk Ruh Sağlığı’nda çocuk, Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastaneleri’nde ise yetişkin bölümlerinde stajlarını tamamlamıştır. Bütünleşik doktora eğitimi esnasında öğretim üyelerinin süpervizyonu altında ODTÜ Ayna Klinik Psikoloji Destek Ünitesi’nde 270 saat psikoterapi hizmeti vermiştir. 2013-2014 öğretim yılında ise klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerini psikoterapi alanında eğitmek yönünde 120 saat mesleki süpervizyon vermiştir.

ODTÜ’de yüksek lisans ve doktora eğitimleri kapsamında, Bilişsel Davranışçı Terapi ve Psikodinamik Yaklaşım üzerine eğitim ve süpervizyon almıştır. Ayrıca, Doç. Dr. Psk. Çiğdem Soykan tarafından verilen Krize Müdahale Eğitimi ve Grup Psikoterapisi Uygulamalı Eğitimi’ni tamamlamıştır. CETAD tarafından verilen Cinsellik ve Cinsel İşlev Bozuklukları Temel Eğitimi’ni tamamlamıştır.

2014 yılında İstanbul’da psikoterapi hizmeti vermeye başlayan Klinik Psikolog Dr. Pınar Kaya Kurtman, sonrasında özel bir merkezde bireysel ve grup psikoterapi hizmeti vermeye devam etmiştir. 2015 yılında Boğaziçi Üniversitesi Sarıtepe Öğrenci Destek Birimi’nde üniversite öğrencileriyle çalışmaya başlamıştır. Halen Boğaziçi Üniversitesi Öğrenci Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde gönüllü bireysel ve grup terapilerini sürdürmektedir. Ayrıca, 2015-2016 yılları arasında İstanbul Arel Üniversite’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmıştır.

Klinik Psikolog Dr. Pınar Kaya Kurtman, Korto Psikoloji Nişantaşı şubesinde 16 yaş ve üzeri yetişkinlerle Bilişsel Davranışçı Terapi ve Dinamik Yaklaşım ile bireysel terapi ve grup terapisi uygulamaları yapmaktadır. Çalışma alanları arasında depresyon, panik bozukluk, kişilik bozuklukları, obsesif kompulsif bozukluk, sosyal fobi, kişilik örüntüleri, romantik ilişki problemleri, yakın ilişki problemleri, travmalar, cinsel bozukluklar, somatizasyon, özgüven problemi ve ergenlik problemleri gibi konular yer almaktadır.

Çalıştığı Şubeler