psikoonkolog naz tanoğlu
  • Unvan: Klinik Psikolog – Psikoonkolog
  • Eğitim: Virginia Üniversitesi (Lisans), Teachers College Columbia Üniversitesi (Yüksek Lisans)
  • Uzmanlık Alanı: Bireysel (Yetişkin, Ergen) Terapi
  • Terapi Eğitimleri: Bilişsel-Davranışçı Terapi, Anlam Odaklı Terapi, Somatik Deneyimleme (devam etmekte)
  • Çalışma Günleri: Salı ve Perşembe
  • Bulunduğu Şube: Nişantaşı
  • Çalışma Alanları: Psiko-Onkoloji, Travma, Yas ve Kayıp, Fiziksel Hastalıklarla Başa Çıkma, Varoluşsal Problemler (ölüm, anlam arayışı vb), Psikosomatik Rahatsızlıklar (Psikolojik nedenlerle ortaya çıkan fiziksel belirtiler) ve Somatizasyon Bozuklukları, Stres ve Öfke Kontrol Sorunu, Yeme Bozuklukları, Özgüven Problemleri, Kaygı Bozuklukları (Panik Atak, Fobiler, OKB), Duygudurum Bozuklukları (Depresyon, Bipolar Bozukluk).

Klinik Psikolog E. Naz Tanoğlu, Özel İtalyan Lisesi’ni Maturità derecesiyle bitirdikten sonra 2013 yılında Virginia Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlamıştır. Ardından uzmanlık eğitimini aldığı Teachers College Columbia Üniversitesi’nden 2016 yılında mezun olmuştur. Uzmanlık tez çalışmasını Anlam Odaklı Terapi’nin kültürel adaptasyonu üzerine yapmıştır.

Lisans eğitimi esnasında Wilson Sosyal Psikoloji Laboratuvarı’nda can sıkıntısı ile baş etme üzerine yürütülen klinik çalışmalarda araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Lisans eğitiminin ardından bir süre Albert Einstein Tıp Fakültesi Psiko-Onkoloji Bölümü’nde araştırma asistanlığı stajı yapmıştır. Uzmanlık eğitimi süresince Memorial Sloan Kettering Kanser Merkezi’nin Psikiyatri Bölümü’nde Prof. Dr. William Breitbart ve Dr. Wendy Lichtenthal’ın gözetiminde kanser hastalığının getirdiği varoluşsal problemler ve anlam arayışı konularında yürütülen klinik çalışmalara destek vermiş ve kendilerinden onkoloji ve palyatif bakım ortamlarında psikoterapi üzerine çeşitli eğitimler almıştır. İstanbul’a döndükten sonra, Dr. Zeynep Armay ile birlikte klinisyenlere yönelik Bireysel Anlam Odaklı Terapi Kılavuzu’nun Türkçe’ye çevirisini yapmıştır. Naz Tanoğlu, kansere ilişkin klinik araştırma projelerinde klinik araştırma koordinatörü olarak çalışmıştır. Halen Acıbadem Altunizade Hastanesi’nde hem psikoonkolog hem de klinik psikolog olarak psikoterapi çalışmalarını sürdürmektedir.

Yüksek lisans eğitimi esnasında ve sonrasında kanser hastalarına ve yakınlarına yönelik Anlam Odaklı Psikoterapi Eğitimleri almıştır. 2016-2017 yılları arasında Hakan Türkçapar’dan Bilişsel Davranışçı Terapi Teorik Eğitimi’ni 2017-2018 yılları arasında Yavuz Erten’den Psikanalitik Kurama Giriş Eğitimi’ni ve 2019 senesinde Travma Çalışmaları Derneği’nden Temel Düzey Travma Eğitimi’ni almıştır. Halen 2018 yılında başladığı Somatik Deneyimleme Eğitimi’ne devam etmektedir.

Naz Tanoğlu Korto Psikoloji Nişantaşı Şubesi’nde özellikle kanser hastaları ve yakınları için psikoterapi desteği sağlamaktadır. Çalışma alanlarından bazıları Psiko-Onkoloji, Travma, Yas ve Kayıp, Fiziksel Hastalıklarla Başa Çıkma, Psikosomatik Rahatsızlıklar (Psikolojik nedenlerle ortaya çıkan fiziksel belirtiler) ve Somatizasyon Bozuklukları, Varoluşsal Problemler (ölüm, anlam arayışı vb), Stres ve Öfke Kontrol Sorunu, Yeme Bozuklukları, Özgüven Problemleri, Kaygı Bozuklukları (Panik Atak, Fobiler, OKB) ve Duygudurum Bozukluklarıdır (Depresyon, Bipolar Bozukluk). İngilizce ve İtalyanca olarak da psikoterapi desteği sağlamaktadır. Türk Psikologlar Derneği, Çift ve Aile Terapileri Derneği, Dünya Psiko-Onkoloji Birliği’ne (IPOS), Psi Chi Ulusal Onur Toplumu üyesidir.